CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 19 December 2011

~ Hinakah aku ~



Sungguh perit untuk  melalui semua ini 
Terlalu hinakah aku dimata kau ? 
Kenapa semua yang aku buat ada sahaja yang tak kena dimata kau .
Aku tau aku tak sepandai kau ,
Tak sebaik dan tak semulia kau , tapi aku juga punya perasaan macam kau .
Sesungguhnya terlalu perit untuk aku mendengar segala kata2 dan perkataan yang keluar dari mulut kau sahabat .


Terlalu hinakah aku hanya kerana aku tidak bertudung ?? 
Aku juga punya hati dan perasaan , tak boleh ker jaga hati dan perasaan orang ?
Aku tau aku kurang pengetahuan tentang agama , tapi sekurang2nya aku cuba untuk perbaiki diri aku .
Segala perkataan yang keluar dari mulut kau pasal aku semuanya argghhhhhh !!!! 
Adakah selama ini kau tidak ikhlas untuk bersahabat dengan aku ?
Arghhh sahabat , susah untuk aku mentafsir diri kau .
Adakah aku terlalu hina dimata kau hanya sebab aku tidak bertudung ??? 
Adakah semua orang yang tidak bertudung jahat dimata kau ?? 


Allah s.w.t yang akan judge seseorang itu dan bukanye kau sahabat .. 
Aku rasa terkilan sangat2 , hanya sebab aku tidak bertudung kau seperti memandang hina pada aku .
Tak payah lah kau nak menyakiti aku dengan kata2 kau , aku akan berubah dengan kehendak hati aku dan bukanyer disebabkan dari tohmahan kau .
Aku tau hukum tidak bertudung , tapi beri aku masa untuk perbaiki diri aku 
dan dengan rela hati aku akan mengubah segala2nya ..


Orang yang bertudung belum tentu akhlak nya baik ,
Dan orang yang baik akhlak nya sudah semestinya bertudung .

No comments:

Post a Comment